Utgrävning utan arkeologiska fynd.

Idag har, Henrik med grävmaskin och Emil med lastbilen,  varit här på tomten och arbetat...
 
Vi lägger markduk på den blivande infarten.
 
Henrik har gjort ett gott dagsverke med grävmaskinen.
En jätteduktig grävmaskinist!
 
Idag har det hänt mycket kring huset. Äntligen!
 
Skönt att vara ledig mitt i veckan... Hann med lite skrapning på ett fönster i kyrkstugan.
Kolla vilka härliga träpluggar som slagits in för att fästa brädan mot väggen.
 
 
Staffans dyra specialarbetslampa....
Varför fota den? Jo, just vid tillfället var jag så glad eftersom jag just torkat den torr...
Och den lyste!!!
Den har virvlat runt tillsammans med övriga arbetskläder i ett 60-gradigt vatten i tvättmaskinen (ca 2 tim) i morse. Glad i hågen återlämnade jag den, kliniskt ren, till ägaren, Sj.
En stund senare tappade han ned den i avloppstrumman ute på infarten, in mot jorden mitt... och är nu på väg till reningsverket.
Borta. 
 
Kvällen avslutades med kaffe och tårta hos Viktor och Ida. Han fyller 23 år idag.
Trevligt att höra om hans vecka till England med Br Öhmans rallyteam.

Kommentarer
Postat av: Gun

Skillnad att se dom två olika husen ni jobbar med... Typiskt med lampan, när den var med om så mycket så tycker man att den hade kunnat få vara med ett tag till! :)

Svar: Ja, mycket hemmafix:)
Anneli

2014-05-31 @ 08:15:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0