Jag är med kyrkstuga!

Nu har jag tagit över min farmors kyrkstuga!
Ingen av hennes barn var intresserad så då tingade jag den, och blev den utvalde!
Farmors föräldrar (som jag bara har vaga minnen av) köpte rummet  på 50-talet. De bodde då i sin gård i Vistbäcken och åkte ned med bussen till Älvsbyn där de bodde hela sommaren... i sitt kyrkrum.
Farmor har också tillbringat delar av sommaren här på 80/90-talet.
 
Rummet är i behov av en rejäl upprustning typ vindpinade fönsterluckor och trasig bro.
Pappa hjälper mig med de yttre göromålen.
 
 
Rummet är inte stort... ca 25 kvadrat... Fördelen är att det är på markplan och att det står med solen i sikte hala dagen.
 
Plast man minns...
 
 
Grejor som rensas ut.
 
Symaskin på köpet!
Den fungerar, men Sj ska få äran att  serva den med lite smorsel i alla fall.
 
Jag är så himla glad!
Detta projekt ska väl förvaltas!
 

Kommentarer
Postat av: Susanne lundberg

Å underbart , jag har varit ute efter en kyrkstuga länge , men dom säljs inte ofta. . Om du hör nån som vill sälja , tipsa gärna mej .

2014-05-21 @ 09:49:51
Postat av: Susanne lundberg

Å underbart , jag har varit ute efter en kyrkstuga länge , men dom säljs inte ofta. . Om du hör nån som vill sälja , tipsa gärna mej .

Svar: Jag lovar. Nu är man ju med i Kyrkstuge föreningen.
Anneli

2014-05-21 @ 09:49:52
Postat av: Ulla

Minns min barndom då vi besökte kyrkstugan i Öjebyn, tror det var farmor och farfars.

Svar: Ja, jag har också fina minnen från detta kyrkrum:)
Anneli

2014-05-21 @ 11:35:46
Postat av: Stina

Underbart. Jag är så glad för din skull. Hoppas du får trevliga grannar.

Svar: Det ska ju finnas tre grannar till i huset... Ja, tiden får utvisa vad som sker!
Anneli

2014-05-21 @ 19:27:58
Postat av: Ulla

Å, kolla gammal tempokasse!!

Svar: Et par gamla damskor låg i kassen.
Anneli

2014-05-21 @ 21:10:07
Postat av: Birgitta

Kul att se folk i stugan. Vi håller på att rusta lite i grannstuga 21..

2015-07-04 @ 12:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0