Mer bilder från kyrkstugan

Utsikt från köksbordet.
Blommorna från Åhlens. Alltid eviga.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Loppis fynd från Solbritt (pappas kusin) i  Muskus
 
Googla på SK Aid
Kjell och Solbritt Holmboms hjälparbete i Afrika.
Alla pengar går till hjälparbetet.
 
 
 
 
 
Loppisfynd från Muskus. 20 kr/st
 
Pappers bilderna hänger i hallen på timmerväggarna.
Montering häftstift.
 
 
 
Här står lite saker jag plockat hemifrån... ringa värde, men..
På nedersta hyllan står våra sparbössor.
Dockservicen fick jag när fyllde fem år.
 
 
 
Pappa pysslar om en av sina sju timringar vid stugan i Uddträsk.
Bjöd in mig själv på mat söndag em.
 
Fynd från mamma.
 
I morse kom sotaren på besök i kyrkstugan.
Men han kan inte besikta skorstenen förrän jag kontaktat de andra tre grannarna. Skorstenarna är trots allt sammanlänkande och måste därför kontrolleras samtidigt.
Projektet "mys-eldning" pausar jag därför till en annan sommar i framtiden...
Det finns ju fina batteriljus att köpa numera:)
 

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Spetsgardiner, pelargonior, Sparbankens sparbössa och så fina bonader. Jättefint!

Svar: Mitt smultronställe!
Anneli

2014-06-10 @ 20:19:34
Postat av: Ulla

Så lantligt vackert du skapat!

Svar: Tack!:)
Anneli

2014-06-12 @ 21:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0