Luciatåg med charm!

Älvsbyns Lucia!
 
Idag har jag varit inbjuden till Wilmas luciatåg! Åhh så vackert de sjöng! Alla tog det på riktigt allvar:)
Sen bjöd dom på kaffe och lussefika:) Halva "tåget" bestod av lucior resten tomtar/nissar. Så söta, så söta!
 
Men, ett problem som funnits sedan lucian intog våra hem, tycks inte vara löst... Glittret som virats kring lucia kronan verkar vara lika irriterande mot hårbotten nu som då... det kliade och skavde:))) Inte så enkelt att stå helt stilla:)))
 
Farmor 93 år och Maria bjöd på kåldolmar. En av de godaste maträtter jag vet:)
 
Årets Nobelmiddag i Stockholm missade jag... Tur att man har sina vänner i syjuntan där man kan äta lika kungligt! Carina bjöd på julbord, vi skålade i julmust!
 
 
Vi har alltid Tv påslagen när vi är hemma. I eftermiddag handlade Minnenas Television, med programledaren Arne Weise, om hur man spelade in rösterna bakom tecknade figurer och barnprogram i tidernas begynnelse : typ på 60-talet. Riktiga stenålders metoder! Och vilken komplicerad process!
Men, så kom mina bortglömda gamla favoriter; Drutten och Jena i rutan och småpratade en stund!
Nu har jag sett människorna bakom dockorna. Det tog bara 45 år - nu vet jag sanningen - Drutten och Jena är inte på riktigt!
 
 
 
Onsdagsmorgonsim:)
 
Kom och lyssna på oss Söndagen 21 december,  4 advent kl 18,00.
Vi övar julsånger för fullt! Och andra spännande nyheter:))

Kommentarer
Postat av: Anonym

Finaste lucian som mina ögon skådat 😃 / Mamma Lina

Svar: Ja, den vackraste som finns:)
Anneli

2014-12-11 @ 23:03:38
Postat av: Anonym

Finaste lucian som mina ögon skådat 😃 / Mamma Lina

Svar: Absolut... den finaste!
Anneli

2014-12-11 @ 23:03:38
Postat av: Anonym

Finaste lucian som mina ögon skådat 😃 / Mamma Lina

Svar: :)
Anneli

2014-12-11 @ 23:03:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0