Blåbär, brännäslor och jordgetingar

 
Jag betalar gärna en rejäl slant för att få en hink med skogens godis levererad i hink.... Jag avskyr ju all form av knäböjning och rygg gymnastik i bärskogen....
Tomas och Alex räddade mig denna säsong. Duktiga killar:)
 
 
 
 
 
Det går framåt... snart har jag utsikt från köksfönstret igen...
Jag sågar alla synliga stubbar, manuellt,  ned till markytan. (dock ej den synliga björkstubben på bild)
 
 
 
 
 
Brännässlor i mängder... de växer överallt här bakom och måste rotryckas... ja, det är fullt upp...
Funderade på vad denna "antiväxt" har för uppgift i naturen..? Tydligen är den kurerande och läkande för oss människor sedan den plockats... Men, där den står? Plantorna har bränt mig, likt elstötar,  genom byxorna och på armarna...
Fruktansvärda växter...
 
 
När jag skulle såga av dessa vidjor anfölls jag av jordgetingar..!
Ingen av dem hade sökt bygglov hos mig så därför visste jag inget om dess existens!!!
EN geting stack mig på bröstet och det "brände" i timmar... (jätteont)
Tänk om hela klanen gått till attack... jag stog ju nerböjd på knä med ansiktet vid ingången.
Tröstar mig med att alla är hanar och att dom inte förstår att jag är en god husbonde:)
 
Den fantastiska sommarvärmen hägrar fortfarande. Varmt och underbart....
Skönt med ac på kontoret i alla fall, och i bilen. Det här är ju andra jobbveckan efter semestern och man vill bara ut i det fria...
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0