Mycket att titta på Coop Arena Luleå!

Vad tittar de här karlarna på..?
Jo, hockeymatchen mellan Luleå - Växjö!
Till och med jag var där! Ja, matchen var helt fantastisk! Men, det är tuffa tag där nere på plan! Pucken sköts runt med raket fartkors och tvärs. Spelarna tryckte upp varandra i sargen eller stöttes omkull. De fyra dommarna verkade ha fullt upp med bedömningar av läget. Uppe på "Apberget" satt alla Luleå fans och sjöng och slog med trumman så att stämningen höjdes vartefter tiden gick. Avblåsningar och reklam hela tiden.
Jag och Sj var inbjudna med bla Irma och Jörgen att sitta i Lars och Marias Vip loge. Jätte kul att "gå in" till bordet vid pauserna för mingel och vätskekontroll.
Det är en bastuloge, flera barer och restauranger i anslutning till hockeyplanen. Antalet besökande var ca halva Älvsby kommuns invånarantal =5000 betalande åskådare. Va! Så mycket folk som kollar på denna idrott!!!! Känner att detta var en intressant och givande lördag eftermiddag/kväll. Och jag skulle kunna tänka mig att besöka denna lokal någon fler gång. På hemvägen stannade vi till på Tresco och åt middag. Irish Coffe hos värdparet på Västermalm. Sen åkte jag hem till John Blund. www.luleahockey.se

Kommentarer
Postat av: Lina - mamma till Wilma & Wiola

Så himla kul :) visst är de roligt !! ?? Avundsjuk att ni fick sånna fina platser :) nästa år kanske all mecan har en egen lounge ?? :) :)

2013-01-20 @ 14:04:49
URL: http://www.liniz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0