Sköna Calm and Beauty

Svärmor på plats i nya lägenheten i centrala Älvsbyn. Alla barn med familjer samlades under fredagkvällen och firade med att äta varma mackor.
 
Mari och jag har jobbat hårt i veckan med att "få till det" i hennes nya hem. Samtidigt är det mycket kvar i gamla bostaden som inte får plats... Men nu efter helgen är allt klart och bort transporterat.
 
Kalas hos Wilma som fyller 3 år!
 
I helgen var Wilma och Wiola hos oss i Nybyn. En liten stund på söndagen var det uppehåll så att vi kunde vara ute.
 
Korvgrillning över öppen eld.
 
Wiola gillar att äta.
 
Ska inte beklaga mig, men det har varit mycket att göra denna vecka, denna månad, ja hela året.
Förra veckan, vid just rätt tidpunk.t kom det in en kvinna på kontoret och erbjöd sina tjänster. (Ungefär som vanligt.... man lovar att tänka på saken fastän man redan bestämt sig för ett nej...). Men jag sa ja (?) och bokade en tid.
I morse kl 9 var jag på massage hos Annette Burström på Calm and Beauty. Helt underbart! så skönt och rogivande att bli varsamt masserad ända upp i hårbotten! Precis vad jag behövde...
 
Funderar nu på torsdagen möte på motorstadion. Styrelsen (där jag är med) hade bjudit in några kommunalt ansvariga för information angående anläggningens vattenbrist vid tävlingar...  Men, som vi alla vet är ju allt som har med vvs att göra väldigt kostsamt.
Å ena sidan är det inte relevant att spola anläggningen med dricksvattnet som betalas / liter.( Dessutom slöseri med jordens resurser.)
Å andra sidan; Vid Kanis skidanläggning används ju snökanoner hela vintersäsongen. (Från kallkälla eller kommunalt vatten frågar jag mej?)
Hörde att den nya bil- testverksamheten (de spolar sina vägar året runt) vid plantskolan i Vidsel kanske tar sitt vatten från älven intill. Det känns ju relevant och miljövänligt i alla fall.  
 
Det skulle vara något för Höghedens tävlingar. Men, att ansöka om detta, tar några år (via länstyrelsen) och vattnet behövs redan till sommarens stora tävlingar. Problemet är altså inte löst.
 
I går kväll hade Sj klädprovning. Vi kollade om han kunde ha kavajen som köptes in till Företagargalan 2010. Den satt precis likadan som då den köptes. Kul för honom att det passar...
Jag måste hitta nåt nytt... stackars mej....
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0