Smörjaren 1

I morse har jag tillsammans med en kille från Metria (fd lantmäteriet) mätt upp tomt gränsen på Smörjaren 1. Som de flesta redan vet ska Sj och jag flytta huset från Nybyn till centrum på Västermalms området i Älvsbyn.
 
Nedräkning pågår i min skalle och jag längtar något sååå förfärligt.....
 
 
 
Här mäter han ut höjden på blivande tomten och höjden och läget på huset. (Masssor med mätpunkter, typ var tredje meter...) Allt är digitalt och datoriserat numera. På käppen han bär omkring sitter en dator.
 
Huset ska stå med framsidan mot trottoaren.
 
Tomten har fått växa fritt sedan sjuttiotalet. Grannarna har använt tomten till avstjälpningsplats för löv och sly. Men from nästa sommar får de köra till återvinningsstationen som de flesta andra med grannar nära inpå.
 
Marken var stenfrusen och det var svårt att sätta ner mätkäpparna. Endast ett "tomtgränsrör" stog kvar sedan svunna tider.
 
Åhh, det närmar sig.... Nästa år vid den här tiden har vi en adress i Älvsbyn.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0