Äntligen måndag!



Det här är det första kunden ser när han kommer in till oss.
En ide jag haft ett tag och som nu äntligen förverkligast.
Personlig skylt med våra namn längst ned.


Just idag har vi mest service arbeten i fält.
Killarna som är kvar "hemma"  jobbar kvar med löpande jobb.


En sån här dag får man passa på...
Att snabbt hyra en skylift, köpa rätt längd på lysrören med tillhörande glimtändare, ja det är snabba beslut det.
En praktikant och en av killarna fick sin eftermiddag tryggad.
Men oj så ljust det blev!
Vi byter alla lysrör en ca en gång per år, eller mer sällan... tyvärr.  Vissa golv ytor är mycket svår åtkomliga och är aldrig fria från maskiner eller andra stationära manicker.  


Inlämnad plog för omkonstruktion.


Nära lunchen...



Lagret.


Fika rummet.


 
Fika rummet från en annan sida.


Här får Staffan äntligen köra in/ut en maskin som behöver omvårdnad. 
Han hade en liknande grävmaskin när vi träffades. 


Susanne i köket.



Äntligen måndag, eller...
Jag börjar tidigt. Låser upp och tänder lampor.
Startar datorn och kollar om någon satt in nåt på företagskontot.
Skottar/sopar bort snön framför entren så här i vintertider.
Om tillfälle erbjuds skummar jag igenom morgontidningen och dricker kaffe o äter en macka i kafe´t.
Vi har morgonmöte kl 07,00. Genomgång och planering av veckan.


Den här skylten ser man på väg ut. 
Den är provisoriskt upphängd med enbart skruvar och brickor i väntan på den måttbeställda ramen jag beställt. 

 


Kommentarer
Postat av: stina

Kul att se bilder från ditt jobb. I morse sökte jag frenetiskt och resultatlöst efter min handsfree, tänkte jag kunde ringa och prata en stund när jag promenerade till dagis. Men hittade den ej.



SAKNAR DIG, VI SES SNART!!!!



/lillasyster

2012-03-15 @ 09:31:54
URL: http://svenska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0