Skön semester vecka

Staffan och jag har en veckas semseter tillsammans i husvagnen. Det är första gången det inträffar. (8 år med All Mecan menar jag) Visst har vi semestrat ihop tidigare men då har vi ju alltid köpt en flygbiljett som tagit oss ut från Svea rike.
 
Här äter vi sill lunch. Som ni ser sitter vi med filtar kring benen. Det är ju inte så varmt precis denna sommar. Skymmer ett moln solen ett kortare ögonblick så sjunker temperaturen direkt med flera grader. Nåja, det är ju bara att klä sig, men det skulle vara skönt att njuta av värmen en hel dag.
I övrigt så myser vi bara, minglar med grannarna och grillar.
Det här är första gången jag är inne  på after beachen. Ja, ni ser ju var vi sitter, i leklandet.  Men det var lika trevligt iallafall. Det hade regnat ungefär hela dagen så vi gick dit med paraplyer. Två timmar senare, vid destination husvagn, så sken solen. Och det gjorde den resten av kvällen också. Hurra!!!
 
Jag brukar skämtar lite med grannarna, med en underton av allvar, gällande säsongens gasolförbrukning till kaminen i vårat förtält. Att det går lika mycket gasol denna sommar som under vintern i Kåbdalis.  Hitintilltills har det verkligen varit en sval sommar. Inser att det gäller hela landet. Men vi får väl tänka på Handeln som ökar omsättningen vid dålig väderlek.
 
Nattvickning hos grannarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0