Att göra, på jobbet


Posten i Älvsbyn ger oss inte bara räkningar eller trist reklam i postlåda. Idag låg där en konstig rulle med innehåll.
Pite Havsbad erbjuder den "blötaste företagsfesten" man kan tänka sig.
I rullen följde det också med en påse med sand. Om man återlämnar den vid bokning får man 20% rabatt. 
Sanden fick mig att tänka på sommaren som kommer!


Ett lysrör i affären har blinkat lite nervöst och osäkert under dagen. Det är tecknet på att alla vill bytas ut och komma till återvinnings stationen.


Att ha anställda maskintekniker, som de så proffessionellt kallas, innebär också ett lunchrum...
Vi har kompetent och service inriktad personal. Dom är bra på att jobba och reparera. Trevliga män som har bra laganda. Men dom är inte bra på allt. Verkligen inte...
I deras fika rum har dom egna (läs inga) regler. Jag menar det här med att ta undan efter sig och diska. 
Jag har testat att tömma diskhon på bestick med gämna mellanrum för att sedan "gömma" undan dem ett tag.
Men då går dom bara in till kafet och tömmer den inrättningen på gafflar och knivar...


Att göra... ja det är städet det,obegränsat och oändligt...  
Det är roligt att jobba med varierande uppgifter.

Idag har jag även haft ett inbokat möte med våran pellets leverantör... De har hårda tider på grund av den milda vintern och att de är fler tillverkare av denna produkt än vad samhället behöver. De berättade också att ca 55 % av villorna i landet idag värmer upp sina bostäder med värmepumpar. Så såg inte prognosen ut för tio år sedan. 

Vi har haft en plats annons ute på arbetsförmedlingens hemsida en tid. Jag har haft många arbetssökande här och min mail har fyllts på med alla typer av ansökningar och cv...
Första dagen annonsen låg ute på nätet blev jag uppringd av flera skumma företag med chicka säljare som erbjöd "mannen jag söker" någonstans i sverige, mot 6-10 000 i betalning. Det kaaan ju funka, men inte i våran bransch. 

Jag har även haft möte med Samhall som vill erbjuda sin personal. Samtidigt fick jag en uppgradering om vad samhall är idag. Vi vet ju alla vad Samhall har stått för. Men nu är det nya tider. De ska drivas som ett företag och utvecklas. I Älvsbyn finns ca 25 platser med individuella möjligheter. Allt går numera ut på att få ut dem i samhället och bli anställda på ortens företag. Och så får en ny person dennes plats. Som ett exempel för oss menade han att vi får två av deras stab men behöver bara betala lön till en. 
Kanske hade de passat oss om vi hade någon typ av masstillverkning. Som vanligt hade jag svårt att säga nej, jag vill ju hjälpa alla, men, det blev nej tack. 
Ibland är jag duktig. 
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0