Solhelg


Tomas kör skoter, Alex har halkat av och deras far sitter på sin skoter längst bort.
De har en fin kälkbacke bakom sitt hus. 
 

Gårdings i Älvsbyn saluför flera modeller av Snow racers. Jag valde en större modell, som ledigt rymmer två vuxna. Officiellt har den köpts in till barn och barnbarn. Det är bara ni som vet att jag köpt den till mig själv.
Jag lämnade den hos mina brorsbarn som ville testa den. Men vi får se om en godkänns. Den har ju ingen motor....
(jätte roligt att åka nedför backen, som att vara minderårig igen.)


Söndagen visade sig från sin bästa sida. Hundratalet bilar med entusiastiska skidåkare kom under dagen för att åka skidor.


Tre toppen snäckor, sittandes på renskinn, solade och drack kaffe på Kårleones ute terass.
Korgstolsliftens kugghjul surrade vagt en bit bort. Det var skidåkare överallt. Lovely.


Solens värmande strålar når inte fram till våran parkering förrän senare på eftermiddagen pga stora skymmande träd. Ja, en hel skog faktiskt.
Det här är grannarna som står på vår vänstra sida. Lägg märke till snön som just har skottats ned från taket. Lasse, ägaren,  skyfflar den åt sidan. 
110ans ägare Brage skottar av sitt tak. Ni ser vad mycket snö som kommit på dessa breddgrader!



Kommentarer
Postat av: Stina

svenskaläraren kan inte låta bli att rätta: Särskriv inte orden, det heter toppensnäckor och uteterass.

2012-02-26 @ 18:18:53
URL: http://stinasfamiljblogg.se
Postat av: Stina

Gud vad det ser härligt ut. Jag åkte bob för några veckor sen, svischade nerför backarna och det var superroligt. Riktiga kickar av adrenalin.



Kul att vi ses snart :)

2012-02-26 @ 18:20:02
URL: http://stinasfamilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0