Uppfinn sändare på sladdar!



Ni som alltid vet var ni har laddaren till mobilen och alltid hänger motorvärmar kabeln på rätt säsongs krok, ni kan gå och dricka kaffe. Följande text är till oss andra som lägger ned mycket tid  möda på att hålla alla elektriska komponenter i ett hem anskaffningsbara...

Våra far och morfäder kan inte ha haft detta i-lands "problem" eftersom strömmen knappast kommit till byn i deras barndom. Generationen över mig, fyrtiotalisterna är ju oftast uppvuxna med bara en enda kontakt i varja rum... Alla var nöjda och glade eftersom man inte hade så många elektriska prylar med elkontakt att stoppa i väggen.

I min barndoms hem på sjuttiotalet, hade mamma en ljusstake i finaste fönstret i köket. En lysande stjärna hängdes upp någon annanstans. Naturligtvis plockades julgransbelysningen fram varje jul och tändes på kvällarna när tvn slogs i gång. Skulle man mot förmodan byta kanal så blev vi barn som låg under rumsbordet tilldelade den uppgiften.
Tv dosan var ju inte uppfunnen ännu.

Och här sitter jag i nutid och beklagar mig...
Jag menar, alla dessa sladdar och laddare... Hur många finns det i ett hem? Och hur kaotiskt var det inte då barnen bodde här hemma. Nu är det ju lungt, eller?

Man bor i ett modernt hem med överflöd av kontakter och möjlighet till eltilförsel. Det är bara det att kontakterna är oftast på fel ställe. Här i denna bostad finns flera kontakter som aldrig fått visa sina lysande möjligheter. Och andra är över belastade med fula grendosor och skarvsladdar...
Se er omkring själva i erat eget krypin! Analysera!

Det är det gånger "strömmen är borta" som man inser hur betydelsefull den är. Jag är så tacksam att man, med bara en knapptryckning, kan få möjlighet till ljus i ett rum. Att lyssna på musik som strömmar ur en "elektrisk apparat". Sitta i fotöljen, med dosan i handen o zappa mellan kanalerna...
Om man har god ekonomi kan man köpa fantastiska elektriska produkter. Dock är ju inte alla så nödvändiga, tänker närmast på det allra senaste "måste ha" grejen i köket; sockervaddsmaskinen. Totalt onödig...

Den här elektriska utredningen ger ingenting. 
Underförstått menar jag att ibland är det svårt att hitta alla sladdar som gör det möjligt att blogga.   
 

Kommentarer
Postat av: Stina

Vi i Falköping vill att du lägger ut fler bilder från din dag som fotomodell i Piteå :)



2012-02-18 @ 15:09:09
URL: http://stinasfamilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0