Kvinnor i samma båt


Nya kaffe muggar på Cafe`t.
Nätt modell, skönt öra och så är den ju helsvart.


Men det är vad som har hänt idag som är intressant. Jag är helt  tom i bollen på ord.

Tidigt i morse åkte jag mot okända mål. En adress i centrala Piteå var min destination.
Jag har anmält mig till 2-dagars kursen "Våga Prata" med komikern Åsa Persson.

Tänkte mig lite tips och råd och att få lyssna till en rolig talare.

Men det blev inte som jag trodde...

Visst pratade hon under morgonen och hon bjöd verkligen på sig själv med vanliga "misstag" hon gjort, lärt sig av detta och blivit bättre och tryggare... Åsa är verkligen en rolig kvinna, naturligt glad och positiv.

Förmiddagen inleddes med att hela gruppen skulle göra en presentation av sitt företag och fritids sysselsättning. Man fick tala i tre minuter och filmkameran slogs på. 
Då alla i gruppen klivit fram och sagt sin historia. Spelades alla sekvenser upp, man fick själv säga vad man tyckte om sitt anförande.  Sen fick övriga i gruppen möjlighet att säga sitt. 

Ja, ni förstår ju... Allt analyserades. Hur man höll händerna, hummade eller hur man tittade....

Efter lunchen på Stats hotellet fillmades vi återigen men med annat tema.

Jag är helt lyrisk!!!

Vilken fantastisk dag! Jag har så mycket intryck, ideer och gladisar i skallen.

Kursen är en del av Kvinnors Företagande Stärker Sverige, Länstyrelsen och Tillväxverket.
Vi som är medlemmar i "Företagarna" betalar halva kostnaden för kursen. 

Googla på;  Åsa Persson komiker

Imorrn är det dag två, jag längtar...



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0