Ta tre, betala för två. men det blir dyrt ändå


Bilden visar det enda detta hem som kan sammanknippas med ett kungahuset.
Wilmas smyckeskrin.

Sverige har fått en ny tjej som tronarvinge, grattis till hela svenska folket!



Shoppa och shopping, jag verkar aldrig tröttna...
 Nu har ju lite av vår modet kommit in till butikerna. Ibland handlar jag, och många med mig, "lite framför". Det är inte alls något konstigt med det... Tänk att ligga sömnlös och grubbla över varför man inte köpte plagget som man provat under dagen? Tänk att tvingas ringa in till buitken dagen efter, bara för att höra att sista tröjan just sålts till en anna lycklig bärare! Helt fruktansvärt! Vilket trauma!

Nej, när man någongång hittar något skönt ska man egentligen slå till. Inom rimliga gränser förstås. 

Det som inhandlats denna gång är ju urtrista saker som inte syns, det bara kostar...Flera, flera, flera hundra lappar.
 
Mannen har blivit ägare av nya kortkalsonger. Ta tre, batala för två. Det låter enkelt att införskaffa detta plagg eftersom alla herr avelningar erbjuder denna vara. Men, men, men. Jag har gått många metrar extra för att hitta rätt sort.  Modellen som han bär är av den gamla rustika sorten. Med gylf, medelhög midja, inga ben... Vissa kedjor säljer inte ens modellen.  Han förstår inte att han är den sista generationen som står i givakt framför toastolen och använder gylf tex.   (hoppas att jag har rätt i mina antaganden, att pojkar redan på dagis lär sig att sitta ned, alltid)

Själv har jag köpt trosor, ta tre, betala för två. inte så svårt. Jo, man måste vara noga då man läser den microskåpiskt lilla texten för rätt storlek. Inte kul med trosor som fastnar nere vid knäna och det visar sig vara xs...
Men snart har jag en ny figur med mina nya "shaping tights". (vanliga nylonstrumpbyxor) Ta tre, betala för två.
Bästa inköpet blev ändå apotekets svarta stödstrumpa i nylon. Åh, så sköna. Vaderna är slimmade och känns smalare.  Kanske lättar man i vikt och får en någotn tunnare "silhouette" om man har på sig liknande "tight clothes" varje dag. Vi får se.

Nu ser jag bar fram emot helgen i husvagnen... 
  

Kommentarer
Postat av: Lina-Wilmas mamma

Du har ju faktis en bild av Viktoria å Daniel på en tavla i dockhuset :)

2012-02-23 @ 20:43:52
URL: http://liniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0