5 skotrar åkte iväg, 4 kom tillbaka...


Den soliga och klara lördagen började så bra. Grannarna och jag skulle skulle på tur med skotrarna.
Eftersom den inte körts på länge var den lite kinkig vid start tillfället, men sen insåg den att den skulle få komma ut i spåret mot okända mål och gick i gång.




Vi pausade i Kronogårds naturreservat. Ca 1,5 mil från Kåbdalis.
www.kronogard.com
Kronogård har också vinter campare. Här bor man om man gillar fiske eller väntar på en husvagnsplats i Kåbdalis.
Det var många skoteråkare i farten.



Kolla in, bedrövelsen!
Där borta, mitt på sjön, gav min lilla Indy upp! Den gav ifrån sig lite ojämn läten några meter innan formsvackan var ett faktum och den dog.
Jag ville lämna den på platsen, fundera lite över dess eventuella fortsatta leverna... Ja ni vet...
Men gentlemännen, vårar goda grannar, tog fram tömmarna (grovt rep som används vid arbete med hästar) från sina gömmor och bogserade den tillbaka kilometrarna till Kronogord och allmän väg.


Vi som inte jobbade med bogsering satt och njöt av solens värmande strålar vid en allmän sk "dagstuga"


Leden var riktigt bar så här tidigt på vintern.
Här åker jag hemmåt med Lasse.

Trots allt en trevlig dag..!
Kvällen avslutades på Kårleone där vi åt världens godaste stenugns bakade pizzor.
Staffan kom och helgen blev fulländad.

Tillägg;
Karlarna hämtade skotern med bil och släp på eftermiddan. Nu står åbäket här intill och väntar på översyn.

Kommentarer
Postat av: Stina

Fick ni igång skotern? Roligt inlägg :)

2012-02-26 @ 18:21:28
URL: http://stinasfamilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0