Easy tapetsering

Idag har jag tillbringat eftermiddagen på övervåningen i Marias hus i Nystrand.  Hon behövde en hjälpande hand med tapetseringen i deras sovrum på vindan. 
 
I morse, när jag låg så skönt och sov i husvagnen, ringde Staffan och väkte mig! Annars brukar det ju vara tvärtom... Jag gjorde frukost och drack massor med kaffe. Jobbade lite på distans med datorn (fantastiska apparat, önskar mig en skrivare till nästa säsong) vinkade adjö till grannarna och körde till Nystrand.
 
Ja, ni ser ju varför hon köpt nya tapeter! Hon menar att det inte går att sova skönt när det är en stad med bilar och flygplan cirkulerar vid sänggaveln.
Tapetseringen avverkade jag på fem timmar. Arbetet förenklades av att tre väggar var målade släta och fina.
 
Sedan flera år tillbaka använder jag bara "easy up" tapeter. Det blir ju så mycket enklare och smidigare att arbeta med den modellen.    
 
Från och med denna sommar klipper Staffan alla gräsmattor.  Här är han utanför huset där svärmor har bott.
 
Resten av kvällen fixade jag lite i svärmors lägenhet. Samlade ihop tvätten och packade en väska med det nödvändigaste kläderna. Från och med idag ligger hon på ett kortids boende för utredning. Hon har ju blivit lite krassligare det sista året och nu vill hon inte vara ensammen hemma längre.
Egentligen har vi det mycket bra i Sverige....  Det finns resurser och hjälp att få. Det gäller bara att den drabbade har anhöriga som kämpar för sig. 

Kommentarer
Postat av: ldzbnbracv

cfapfbmmnfdboboofmj, auocbjvzam , [url=http://www.rnxyadxetr.com]cjbanbexfb[/url], http://www.hpszmmkqll.com auocbjvzam

2012-08-10 @ 07:45:49
URL: http://www.edlnvwtkza.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0