Skärtorsdag



Så var det påsk och skärtorsdag.

Vi invigde den nytillverkade grillen som en av killarna på jobbet tillverkat enligt en fin teckning de fått av mig.

Köket, läs Staffan, bjöd på bullens varmkorv med bröd.

(om ni kollar bilden; det är slalombacken man ser, och bilen är på väg upp till anläggningen) 

En fin dag med flera väderlekar; sol på förmiddan, lite blåsigt och ojämt mitt på dagen för att sedan "lugna ner sig" och bli solklart igen. En typisk aprildag altså.



Erik och pojkarna körde förbi på skoter.
Det gjorde Henke och hans kompisar också.
Vi bjöd på kaffe och "hembakta" marabou chokladkakor i olika smaker.




Efter afterski´n blev vi bjudna på middag ute hos Micke och co.  
Här är klockan ca 18,30.



Ärtsoppa och punch.
Hemma gjord ärtsoppa med mycket fläsk. Stora morotsbitar hade också kokats i soppan.
Ja, vilken soppa!!! Det godaste jag ätit!


Grillkåtan hos Eriks. 
Henke lagar mat (!) till sina gäster. 


Maria och Börje kom på besök. 


Lilebror och jag.
Kvällen avslutades här. Några fortsatte in på puben.
  

Det är ju lite mörkt och ned tonat i en grillkåta. Sen eldas det ju som bara attan, vilket innebär att det blir lite rökig miljö. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0