Avslag Bygglov Ansökan


Ville bara ta en bild av några vackra svampar på tomten innan jag och gräsklipparen demolerade dem.
Kanske ser ni hästarna i där i bakgrunden? de följer mej när jag klipper. (naturligtvis på deras egen sida om stängslet). Riktigt trevligt sällskap har det varit i sommar faktiskt.  


Denna vackra och varma höst söndag besökte Kerstin, mamma och jag Kåbdalis. Nu finns det vatten, avlopp och ström. Kok kaffe blev det på ved eldad kamin.  


I morse sabbade jag geting boet i min lada. Drottningen och hennes arbetare hade inte sökt bygglov i år heller. Tyvärr har det härjat fritt och de har förökat sig i tusental. Även denna säsong har de lurat mig som markägare totalt. Årets rede hittade vi i en antik skoterhjälm som låg på golvet vid ingången. Jag har trots detta kunnat ta sats, och rusa in och ut för att kunna hämta eller ställa in grejor. Boet såg jag inte till, tänkte att de kanske byggt på utsidan, under taket... men, men.
Förra sommaren kastade jag två sopsäckar fulla med gamla arbetskläder och dyligt pga dessa individer. Då hade de rackarna funnit en mysig bo plats på mina gamla handväskor som hängde på en stång. 
Detta var sista säsongen de campade på mitt område. 
Nästa eventuella försök till byggplats ska jag ta itu med direkt. Detta var andra och sista chansen. Elden ska hjälpa mig. 

Denna bild från någonstans,  fanns inlagd i telefonen jag använder. Kvällens inlägg är lite unkt i alla fall. Bilderna kommer från den och jag har även lyckats med att föra över nytagna foton på datorn... på något sätt. 

Lördagens middag behövde jag inte bereda. Den åt jag med föräldrarna i Vistträsk. 
Kvällen tillbringade jag med Maria i Tväråsel med tjej-snack.  


Helgen för rally teamet blev mycket lyckad. Viktor blev tvåa under lördagens tävling kring Linköping. Detta bidrog till en sammanlagd andra plats i Sverige Volvo Original Serien 2011.

Grattis Tomi och Viktor!



     
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0