Rallare och Lokförare


Ser fram emot helgen i husvagnen. Kanske är det säsongens sista övernattning, kanske är det bara vårat vagn kvar...
Längtar samtidigt uppåt inlandet till en mindre ort, typ Kåbdalis. Läste idag Johans blogg om hans kamp för bredband och annat datoriserat som vi tar för givet. Önskar honom lycka till.

Idag har jag avslutat min arbetsdag normal tid, prick kl 16, för att hämta hem brorsans killar. Smart som jag är beställde jag hem nygjorda matlådor från fiket. Inget trist stök vid spisen altså. Nej! Det blev lego hela kvällen, pojkarna lyckades dessutom starta igång den elektriska järnvägen, även den av lego. Den var lite trögtänkt och nervöst ryckande i alla kurvor. Men sen kom den igång! Vilka minnen man får. Loket har inte körts på sin räls sedan slutet på 90-talet, och ni kan väl gissa vilka tre som var arbetade som rallare...

Kika in på www.linajosefino.blogg.se
Det är min svärdotters nystartade blogg.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0