Party en måndag




Det finns party och så finns det party. Skillnaden är inte så stor. Likheterna kan vara attt man får tillbringa en kväll i trevligt sällskap, intag av fika/mat och dryck samt  att det går pengar. Skillnaden på ordet party kan vara att under sådana här home partyn är ju de flesta nyktra och skötsamma... Inte heller dans och musik brukar va aktuellt.
Partyt hos svärdottern under gårdagskvällen var lungt och trivsamt. Alla var glada och förväntansfulla. Plas, plast plast det tycks aldrig ta slut med uppfinningsrikedomen hos producenten. Och tur är väl det, varumärket Tupperware har ju funnits i ett halvt århundrade. kika in på www.tupperware.se (kanske blir just du en bra säljare).
Nåja, naturligtvis ville även jag ha något att ställa i skåpet därhemma. Det är ju inte lätt eftersom jag undviker mat och bak i allra högsta grad. Så vilken produkt kan passa mig?
Jo, det blev något jag ska ta med till Kåbdalis såklart! En fantastisk plastburk med lock innehållande tre små vispar. När grädden är tillsat och locket förslutits roterar man med en "vev", typ...
Välkomna altså på våfflor, gräddade över öppen eld, med vispad grädde.   
Återkommer under vintern hur det går.

Det roligast är ändå när säljaren talat färdigt och man får sitta och prata. Fast det säger man ju inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0