Hälsoresan Dag 3


Dagens första behandling är massage bad med eteriska oljor. Riktigt varmt och skönt är det samtidigt det luktar gott. För mig är den här stunden riktigt rogivande. Min hy är efter bara några dagars bad riktigt mjuk och känns vattenavstötande.  


Hotellet erbjuder även frisör. Här har mamma bokat in en tid med toning, klippning och styling totalt 450 sek.

Här står Laila med sina nystylade mostrar utanför hotellet i väntan på bussen.


Några mil från hotellet ligger den slocknade vulkanen Rupite.  Vi står i vulkanens slocknade centrum som var ca 500 m i diameter.

Marken är fortfarande bördig och här odlas bla citron träd.

Naturligtvis fanns en kyrka på plats. Maud och mamma tänder ett ljus för sina avlidna föräldrar, min mormor och morfar.
 

Laila dricker det heliga vattnet.
Jag drack också några huttar av det speciella vattnet och det smakade som vanligt brunnsvatten.

 
I vulkanens mitt porlar det fram varma källor (heliga och läkande naurligtvis)
Det luktde fruktansvärt illa..


Här var det inte som vanligt, när jag ska ned i plurret. Texten på skyltarna maximerar tiden till en kvart. Och det tog flera minuter att gå ned... det var mycket varmt...
I vattnet som var över 40 gradera flöt det också omkring alger, blad, mm. Nu ska mina prostata och fertilitetsproblem vara lösta.
Listan på badets läkande krafter var mycket lång och stog endast på krylliska.


Här sitter vi och njuter.
Man behövde inget sittunderlag där vi satt eftersom allting var kletigt och smetigt som seg gele. Urk. 

Sen blev det marknads stund i den lilla orten Petrich.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0