Det finns en baksida med allt...


Att införskaffa teknik prylar är inte min starka sida. Då menar jag inte att jag inte kan nåt om dessa ting, utan att det helt enkelt inte är så kul att köpa typ; tv, boxar och kablar. (Kläder, skor och jackor är ju nåt annat.)
Nu har jag emellertid "tvingats" att köpa in en CD-spelare, oj, oj. Vid förra spelningen av "Tintin reser till månen" ville den gamla bergsprängaren inte va med längre. Den var stor och otymplig, vägde minst 12 kg, men hade ett fantastiskt ljud! Köpte den begagnad av min syster för 15 år sedan för en femhundring. (ja, ni kan ju tänka er inköpspriset).
Nåja, att köpa något så simpelt som en cd spelare idag är ju ingen konst. Och billaga är det också. Plus att dom finns överallt numera, tom i matvarus och inredningsbutiker.  
Under gårdagen besökte jag norrbottens största stad. Gick in i affärs centret efter gågatan och tog rulltrappan högst upp till karlarnas "gubbdagis". 
Utbudet i butiken är fullt tillfredställande, här har man många val att göra. Priset på hyll listen samt utsendet är avgörande. Det var enkelt denna gång, det röda skalet tilltalade mig. Ett stort plus var att den såg enkel ut att använda även för minderåriga.


 


Vid hemkomsten var familjen ute vid eldstaden för samvaro och eldning. Grillen startades och vi åt. Efter ett par timmar ville jag visa barnbarnet att det skulle finnas tillgång till musik och sagoberättelser även fortsättningsvis i lekrummet.
Tillsammans bar vi ut den stora tystnade saken för att packa upp den nya röda. 
Det var enkelt att stoppa i kontakten, stoppa in en skiva, välja CD och Play. 
Men vi hörde ingenting, inte en ton från sidorna (!) där ljudet skulle komma ifrån..
Vi tryckte och vred på alla reglage. Nä, ingenting...
Kontrollerade då kontakten som av naturliga skäl oftast är på baksidan av elektronik, och där fann vi den... 
VOLYM KNAPPEN VAR MONTERAD PÅ BAKSIDAN!!!!
Hur tänkte arkitekten! Har han kvar sin tjänst? Så här vill väl ingen ha det..?
Alla andra reglage är ju på denna radios framsida, men inte valet Volym som man använder mest.
Den var billig, den är "made in china", och den håller knappast ihop lika länge som den förra. Men ändå, det känns som den är från början av århundradet.
Det finns en baksida med det mesta och här var det ju tur att det överhuvutaget fanns någon.

Kvällen här blev trevlig i alla fall. Roligt när dom vill komma hem, även på en lördag kväll. 
Natten innan tillbringade jag och SJ i husvagnen för att morgonen därpå tömma husvagen på grejor. Nu ska det bara sluta regna så att vi kan ta hem den och magasinera tältet i ladan.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0