HälsoResan dag 8


Brödrosten på hotell frukosten fungerar bra.
Men nu börjar jag att längta efter Polarbröd med kaviar och hårdbröd.
 

Idag har jag varit i himmelriket..?
Eftersom vi är "lediga" fanns det tid för egen bokning av spa alternativ.
Renewing and Moisturing Therapy whit Rose verkade vara ett passande alternativ för mig.
Först sattes man i ett rosen doftande bubbelbad med kraftigt lufttryck. Massören tände ljus, släkte i taket och lämnade mig för detta rogivande bad.
Liggande på britsen blev jag utsatt för bodyscrub, med rosen doft såklart. Hela kroppen skrubbades, efter duschningen kändes det som att ca ett kilo material hade putsas bort från min kropp. Skönt!
Kroppens alla delar smordes därefter in med en rosen mask (kräm). Hon plastade in mej i plasten ni ser på bild. Lade över flera badlakan och en filt tills jag kände mig riktigt mumifierad. Så låg jag yterligare minst en halvtimme och njöt av den lugna musiken. Helt underbart..!


Ikväll har vi varit på Cirkus. Att sitta på första plakett kostde hela femtio kronor.

Här ligger en av aktörerna på krossat glas, man har lagt en dörr på hans mage och sen och sen kör en bil hastigt upp och ned. 

Balanserade tjejer.
  
Cirkusen visade även upp sina djur. Bla annat två jätte ormar, en ödla, en get, hundar, en häst och små hästar.

Mycket att titta på.
I sverige hade jag inte gått på cirkus. Men här kändes det annorlunda.
Tänker såklart på  cirkus artisternas arbetsmiljö samt hur djuren har det... Nä förresten, det vill jag inte alls tänka på...
Veckan som är kvar ska jag fortsätta att bara tänka på mig själv.
Imorgon när jag vaknar kanske en rosenknopp har slagit ut någonstans på min kropp. Jag luktar fortfarande gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0