Model lab, att vara i centrum


Dagen var som gjord för eldning här på baksidan i, ja ni vet ju vars...
Solen tog sig inte ovanför tallarna här intill, helt naturligt eftersom det är vinter. Eller...
Det är fortfarande endast någon liten stackars minusgrad här ute. Ja, man tänker ju på dom som lever av en vinters kyla och snö. Typ biltest och skidanläggningar.
Just nu tittar Staffan på en skidtävling från Mora. Där åker man skidor på fjolårs snön som sparats under sågspån. Ja, tänk vad vi människor kan lägga ner tid och energi på... 

Men jag tänker på annat.
Mej själv tillexempel.
Ni ska få en kort översikt över gårdagen. Fredag=veckans sista arbetsdag;
 Vaknade och klädde mig. Morgon bestyren gick snabbt eftersom den halvtimme jag håller på med försök till frisyr, inte behövdes. Rufsade och skakade om kalufsen utan att spegla mig.
 Startade bilen och körde iväg mot tätorten. Innan jag nått destination stannade farbror polis av mig för körkortsvisning och blåskontroll. Det blev grönt ljus och jag åkte vidare. Men, hjärtat klappar eftersom jag har mycket stor respekt för just den myndigheten. 
 Hade mkt att göra på kontoret med viktig fakturering, med mm,  som skulle hinnas med före lunch. Då ringer våran revisor och vill gå igenom bokslutet. Hon välkomnades och mötet var över på någon timme.
 Dagens lunch skottade jag i mej med på Allmec med Erik o Staffan.
 Åkte hem för tvagning, parfyrmering och "finklädning" med vidare transport till havsbadet.
 Dolt nummer har larmat (!) på min mobil sista veckorna. Till sist svarade jag, lyssnade på deras förslag och naturligtvis, eftersom jag heter Anneli Johansson,  sa jag JA...
Kl tre entrade jag in på pite havsbad 
 Sminkning och fotografering mot betalning... När i ungdomens dagar trodde man, en vanlig person, att man skulle våga göra något liknande... 

Och här är en av bilderna.

Att sminka en 40-plussare kan inte vara någon lek...
Smink tjejen tvingades först att kratta upp mina ögonbryn för att hitta ögonen... 
Att lägga på en ögonskugga, med så många skuggiga ögonveck, vilket tillförde att hon tvingades använda tre dubbelt med ögonskugga... Ja, ni förstår ju varför inte jag sminkar mig varje morgon. 

Jag är som ni vet, trots allt nöjd med mig själv.
Men det är roligt med lite nyheter. 

Så blev det. 











 
      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0