Hä ä bare å åk!



Bilden visar vad som komma skall. Denna lift ska jag beträda till påsk. På något sätt ska jag komma ned, DET vet jag. Lovade syrran att om hon skulle komma upp till norrland över den kommande högtiden så ska storasyster hyra skidutrustning för att tillsammans kunna åka en dag i backen med henne.
Det har varit en härlig helg med husvagnen. Fint vårväder, trevliga pubkvällar med mycket musik och
många gäster på besök. Som pricken över i, bjöd äldste sonen med familj på söndagsmiddag. Ett bra avslut. 
Idag har jag suttit med mamma och ätit lunch i byggnaden på bilden. Alla fönster är upp mor backen. Barn, ungdommar, vuxna och ännu äldre, verkar kunna denna sport med stil och glans. Likt böjbara, återfjädrande raketer viner de nedför backen i mycket hög fart. Trendiga och sportiga föräldrar har en rem mellan sig och två-åringen. Här syns inga kontakt problem eller trotsiga miner dem mellan ! Oj, så samspelt de åker! 
Men, det inser ju även jag, man åker ju bara om man är intresserad och tycker det är roligt. 
Återkommer för info efter åket. Jag lovar. 




Bilden visat ett annat åk. Jag har stor respekt för djur och vill därför inte vara i närheten av något annat levande än oss mänskliga homosapiens. För en tid sedan gjorde jag dock ett dock undantag. Åket var enkelt, och innebar knappt några risker alls (intalade jag mej) De gick lugnt och stilla, i gungande takt, den invanda stigen de gått så många gånger. Efter en kvart var strapatsen över, kamelen satte sig försiktigt ned och man fick kliva av. Pust, äntligen på fast mark! 
Det känns bra att kunna övervinna rädslor och andra nej-tankar som kan finnas lagrade där inne någonstans. 
Så var en av dessa utförda. 
Nu återstår bara resten. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0