En dag på jobbet




Det är inte alla dar som det händer så mycket. Så här kan en vanlig dag vara;
I morse steg jag upp vid femtiden efter att ha legat och "dragit" mig en lång stund.  I samband med att jag försöker fixa till håret (minst en halv timme) lyssnar/ser jag på Tvn från rummet. Tisdagar är det repris på Fråga Doktorn, ett intressant program, men oj, oj vad många sjukdomar och krämpor som finns...
Efter att jag speglat mig en sista gång och insett att det blev likadant som igår, så ger jag mig, klär på mig, och startar bilen.
Fredriksson är alltid först på plats, så ibland hinner vi sitta och prata "allmänt" en stund. I samband med samtalet och kaffekoppen läser jag propellerbladet PT (ibland är det ju inte mer än fyra sidor). Men det går ju fort.
Start av dator, kontroll av dagens insättningar. Eventuellt betalning av fakturor. Plus övrig pappersarbete.
Kafferast, kring nio, om det går.
Numera står jag vid mitt skrivbord eftersom det är höj o sänkbart. Behagligt.
Resten av dagen är fakturering, övrig bokföring, organisera projekt, långsiktiga o kortsiktiga beslut, kundkontakt, personal, städ, tvätta o hänga kläder. Plocka, och gå tillbaka med grejor som lämnats här och där.
Det händer att jag åker till någon leverantör och hämtar akuta grejor som saknas.  
Ja, som ni ser hände det inte några stora händelser idag.
Det känns verkligen roligt att vakna varje morgon, må bra, och att ha ett jobb att gå till!




Mitt nya kontor.
Välkomna!

Kommentarer
Postat av: Lena

Så snygg duär på kortet

2011-03-10 @ 20:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0