Vita lögner


Är detta ett havsbad i Sverige? Man får nästan nypa sig i armen för att påminna sig om jag är här..!
Ännu en het och stilla sommardag så här i det fria.
Grannen Majvor fick med mig till vattnet utan övertalning. För nu hade det varit en varm dag...
Tydligen var det lågvatten för vi vadade ut en längre bit innan vi kunde simma omkring. Underbart!

Besökte Elof Beach vid femton tiden där trubadurena Less is More spelade.



Tillsammans med Lina och Henrik åt vi pizzan "Hilding" från Tavernan.


Mysig allsångskväll vid vattnet. 
Till höger i bild är det bla ett par norrmän som ville vara med.
Det är ju tur att vi alla hjälps åt med att sjunga.
Ni som vet, jag har ju ingen direkt sångröst att tala om.

Natten tillbringade jag på puben Trapper.

Det blev lite livat i baren. Kanske hade jag en liten del i detta...
"Beställde, helt oskyldigt,  en cola med is (20 kr).
En bekant hejade och frågade vilken god drink jag beställt.
-ROM OCH COLA, svarade jag.
Det gick några ögonblick, den höga musiken fortsatte...
-JAG VILL HA EN LIKADAN SOM HENNE..! beställde den bekante.
Då förklarade bartendern att den var alkoholfri och sa typ
-DRINKEN ÄR UTAN SPRIIT!
-MEN JAG VILL HA EN ROM OCH COLA..!
En harang av ord vällde fram om hur trögt det gick i baren.
(Beställaren uppfattade att killen i baren nekade honom till köp i baren.)
Lite övrig ordväxling följde, han fick sina drinkar och betalade. 

Ja, så var min "vita lögn" blottad till allmän beskådan. 
Visst är det gott med allsköns "glädje-dricka".
Men det är ju varje persons eget val vad man häller i glaset. 
Och för mig blir det vissa partykvällar bara sockervatten.
Man kan ha kul utan alkohol. 
Men visst är det gott med en kall drink ibland...

En liten vit lögn är väl inte så farligt.





 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0