Blixtrar och dunder från Uddträsk


Det krävs en fotograf med tålamod som ska plåta mig för ett bad i sjön. Man hinner prata gamla minnen och släkthistorier en lång stund,  innan hela jag är i plurret! Temperatur mätaren visade på 25`C, men det är ju inte nåt att lita på.



Till slut hade jag doppat mig. Och som vanligt, det var ju inte såå kallt.


Ca en timme tar det att få denna grupp att gå ner till gräsmattan, stå i grupp och titta mot kameran. Det är likandant på alla familjeträffar.
Till slut; Lennart och moster Gunnel, moster Maud, pappa, mamma och kusin Laila.
Erik o pojkarna kom senare.


Kapten Erik och förste styrman var jag, på flotten.


Pojkarna förberder sig för att tolka bakom flotten med den nya båten de just pumpat upp.


Killarna tyckte att pappa Erik körde "lika sakta som en pingvin"!
De ville ha en lite mer fartfylld resa över sjön.
Men tyvärrr, en så liten motor kan inte ha så hög fart när det samtidigt sitter flera hundra kilo människor sitter på.


I samband med att middagen skulle beredas försvann strömmen.
Åskan dundrade, solen sken, lite regn strilade ner. Blixtrar och dunder vilken vädereftermiddag vi fick uppleva!
Allt utom hagel.
Nåja, på kvällen då vi ätit kall efterätt återkom den.
Tänk, att vi är så beroende.
Men middan var varm och god, de hade ju ett elverk...


Äntligen har guld-klimpen trailats hem till All Mecan från Kåbdalis!
Tack Henrik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0