Alternativet


Irma och jag hade det väl förspänt när vi som åskådare besökte Rally Cross tävlingen på Haraholmen under torsdagen. Vid minsta vinkning serverade baren oss mousserande vin.


Så här såg det ut vid en av alla starter. Naturligtvis hejar man ju på Älvsby grabbarna Br Öhmans.


Det här är baren. (=män som bär ryggsäck innehållande allehanda drycker)


Senare på eftermiddagen, efter pausen, förflyttade vi oss till "andra sidan". Här fick vi se banan från ett annat håll. Lika bra utsikt, men man insåg efter några bilars körning att här gällde det att hålla munnen stäng! oj, vad det dammade!
På krönet står jag och Irma.  Många älvsby bor, halva Allmecan med respektive, och hela vår familj var samlade som åskådare. Vilket skådespel att titta på!

Personligen måste jag få en liten kurs i regler och termer som rally cross använder sig av.
Visserligen var det en bra och talför speaker som kommenterade alla race. 
Ordet "alternativet" nämdes hela tiden.
Och visst är det bra med alternativ här i livet. Men, kör man rally på en utstakad bana, runt, runt så kan väl chuffören inte ha så många val... 
Men från den här åskådar platsen så insåg jag vad ordet betydde i detta sammanhang.
Bilen ska köra tre varv runt banan. Ett av varven måste man välja en annan tajtare väg. Valet man gör kan i många fall avgöra vilken placering man får.
Ja, det här var riktigt roligt och mycket spännande att titta på.  Hit måste jag fler gånger.
Ett stort plus var det fina vädret och det trevliga sällskapet kring oss.


Vid midnatt hade vi lite eftersnack med tillbehör.


Fint avslut på en bra dag tillsamans med nära och kära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0