Jag och TVn



Äntligen kan jag sitta och skriva igen! Jag har drabbats av förkylning med feber samt migrän. Detta är tredje dagen jag legat i soffan och sovit. Men nu har jag väl gjort bort allt för en lång tid framöver får jag hoppas.



Jag har ändå varit så tacksam att Tv apparaterna idag har utrustats med dosa. Ni minns väl mina vänner, att det var vi barn i familjen som låg under rumsbordet och tittade på tv som fick byta kanal. Det var ju logiskt eftersom vi var närmast. Egentligen var det väl inte så ofta kanalen skulle bytas heller eftersom man inte hade så många val. Typ Ettan eller tvåan.
Att vara hemma från skolan på sjuttiotalet och förlita sig på Tv programmen som visades var inte tillfredställande. Mellan klockan nio och tio startade UR med språka för invandrare. Sen var det myrornas krig (ingenting altså) till halv fem då Clownen Manne visade sig med ett teckenspråks program för döva. 
Vi blir allt kräsnare när det gäller vad som visas i rutan. Det här är ju ett ämne vi ständigt diskuterar. Som tur är har jag under dessa "sjukdagar" fått låna ett filmkort av sonen. Tur är väl det. För vad ska man titta på efter Nyhetsmorgon? Jo, gamla repriser av förra veckans program som visas ännu en gång. 
Men vi har ju alla chans att välja. Man behöver ju inte se allt som visas, eller följa med i alla serier. Det är ju bara att gå därifrån, om man orkar altså.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0