Tankar bakom mitt skrivbord


Ja så är man åter på plats här bakom skrivbordet... Under några dagar har mitt rum används som data utbildningsrum för personalen.
Jag har dessa dagar jobbat som kund mottagare och telefonsvarare. Som i gamla tider altså.
Men det gick väl ganska bra ialla fall... Telefonkunder som har maskin problem hänvisar jag vidare till tekniker. Och det är ju enkelt, att hänvisa kunden till en annan person som löser den frågan.
Men då det kommer in kunder som frågar vilken motorolja som passar till traktorn hemma på gården får jag huvudbry... Samma sak gäller kunden som väljer en sido markering från butikshyllan. Han kommer tillbaka en stund senare, mycket besviken och menar att det är dålig kvalitet på grejorna nuförtiden, lyset blixtrade bara till en sekund, menade han. Just då kommer reservdelskillarna ut från kurs rummet, ser min konfunderade min, och frågar kunden om han vill ha 12 eller 24 Volt på sidomarkeringen... Ja, altså detta med elektricitet är inte enkelt... Men resten av tiden som "kundmottagare" har varit som vanliga dagar med övrigt verkstadspyssel och skicka/ta emot gods.

Nu är det "som vanligt" igen, alla är på plats och jobben rullar på. Och snart rullar man väl av sig själv... Jag tog med jultallrikar och besökte min 90-åriga farmor för en jul-lunch idag. Hon uppskattade den och vi hade några trevliga timmar.

Kommentarer
Postat av: stina

Vad är det för sexig loverboy du har gömt i buskarna? Berätta mer om honom tack!!

2011-12-09 @ 13:30:57
URL: http://svenska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0