Rent Hus


Så här vid mogen ålder har man lärt sig en del. För länge sedan städade och fejade jag febrilt dagarna innan högtid eller annan sammankomst här hemma.
Nu städar jag efter helgen när gästerna åkt hem och man själv vilat upp sig...
Naturligtvis har toaletterna fått sig en rejäl uppfräschning (helt naturligt) men i övrigt gör jag en snabb avtorkning med go lukt spray och engångsdukar på synliga delar. Ett annat bra tips till er som "snabbrecondar" är att kvällen innan tömmer man tvättkorgen på allt som ligger och skräpar. Man fyller maskinen på med massor med doftande sköljmedel, hänger tvätten på elementen över natten, dagen efter luktar det "nystädat", i princip gratis.  
I morgon när gästerna kommer tonar jag ner belysningen och tänder massor med ljus.
 
Tyvärr har jag inte lärt mig av Alla tidigare misstag. Har gjort gratäng och Janssons i ugnen. Som vanligt fyllde jag formarna lite för mycket och grädde och annat flödade ut och brändes fast.
Hade det varit som vanligt hade jag bara stängt luckan och rengjort ugnen en annan dag. (rengöring av denna vitvara är nämligen det absolut värsta jag vet.) Ja, ni vet ju, stå på knä och stoppa in skallen i denna hemska vrå...putsa, putsa och putsa,  fy fn...
Men, denna gång testade jag avfettning för skogsmaskins motorer... Det var bara att spraya och torka. Kände mig mycket nöjd och belåten. Knäna värkte ingenting och jag var inte heller svettig eller arg.
Måste bara smörja in händerna med handkräm i några dagar. Händerna är skinnflådda och naglarna har mjuknat.  Starka grejer det där.

Kommentarer
Postat av: Yvonne, husvagnsgrannen

Har kommit fram till samma insikt! Oj, vad jag städade förr, tokigt, eller hur? Nu tar man vara på tiden. Må så gott och ha en riktigt bra jul!

2011-12-23 @ 23:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0