Årets Julklapp



En av julaftonens höjpunkter är "julklappsleken". Enkelt, billigt, roligt och kravlöst. Man köper något för ett maxbelopp på två hundra kronor.
Deltagarna slår tärning och stannar tärningen på en sexa har man rätt att välja ett paket och öppna det. 
Nästa person som slår en sexa har då valet att välja ett nytt oöppnat paket från bordet eller ta någon annans öppnade paket. Då blir det lite livat och hornen växer på somliga. 
Denna kväll blev jag avtagen en yxa och blev istället ägare till nya handukar på toan. Inte illa...



Det brukar ju bli mycket "sittande" en sådan här afton. Jag chansade och köpte ett "Electronic Dart Game" från sportaffären här i Älvsbyn.


Liv i luckan!
Tavlan är batteridriven , den talar engelska och håller tur ordning på deltagarna och dennes poäng.
Riktigt skoj faktiskt.
Oj, vilken "spel-kväll" det blev!

Mamma, jag, Maria och Maud.

Dagens fundering;
Undrar hur Svensk handel redan i november kunde säga vad årets julklapp skulle bli...
Jag menar denna matkasse...
Det verkar vinklat, men vet ej åt vilket håll...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0