Att Gå På Tur

 Efter en kortare tids planering sattes äntligen ett "nu gör vi det" datum!
Många menar att man, några gånger i livet, ska nyttja någon av Sveriges sköna vandringsleder. Ja, varför inte slå till så här före höstrusket? Jag var inte sen att övertalas.
Sköna och lediga kläder, bekväma skor och ett glatt humör senare åkte vi iväg.
 Efter ca två timmars bilkörning parkerade vi bilen på en vindpinad och blåsig parkering. Vi tittade oss omkring och kunde både se och höra många utländska människors prat. Kul, att så många nationaliteter hittat hit! Vinden ven och regnet piskade oss i ansiktet. Lätt frammåtlutade, med raska steg, gick vi över området till en plats där man kunde pausa fötterna lite. Men sen klarnade det upp! Den varma luften värmde våra nariga kinder och kalla händer. Leden var väl skyltat med pilar och anvisningar i alla riktningar. Åh så underbara vyer!
Med jämna mellan rum var guider stationerade, så man behövde aldrig vara rädd för att gå vilse. Skönt med en fritids sysselsättning som känns trygg och stabil. 
 Naturligvis fick man avvika från stigen för att titta närmare på något vackert, men svensson aktig som jag är kändes det lugnare att gå  med alla andra på den anvisade leden. 
När vi kommit ungefär halv-vägs började våra näsor vädra att något man kunde stoppa i sig var i närheten. 
Mycket riktigt, där på en stor och öppen areal fanns färdig beredd mat att införskaffa. Vilkern service!
 Efter mat pausen fortsatte vår vandring, men nu i sakta mak. Ja, återstoden av dags turen var riktigt behaglig. Vi gick lite hit och dit, klämde och kände på olika materialer och produkter. Vid ledens slut var det en stor hord av människor i alla åldrar som ville kvitteras ut. Inga problem det heller, det gick fort och smidigt att gå igenom den smala passagen. Och så var det motionspasset över. 



Ja, ni gissade rätt. Mamma och jag har besökt denna svenska shop. 


Så här mycket rymmer en Golf.
Jag har kompletterat lekkrummet här hemma med lite nya tillbehör. Det mesta hitintills är ju pojkarnas gamla grejer och så lite loppis fynd förstås.

Grannen har kastat ut lite grejor de inte längre behöver. Men något i vitt på fyra ben fångade mitt öga. 
Återkommer med hur det gick då vi landat i Kåbdalis närmare vintern. 

  
  

Kommentarer
Postat av: laila lidsröm

Mycket bra skrivet. Först tänkte jag vad som hade hänt hade du blivit en naturnisse, ja man vet ju aldrig under har hänt. Synd att jag inte visste då kanske jag hade kunnat kompleterat en grej. Skulle ha haft en liten rosa lampsärm. Jag är ledig i helgen.

2011-08-11 @ 23:49:07
Postat av: Stina

Nu fick jag mig ett skratt på kvällskvisten. Om det inte vore för Ikeabilden så hade jag trott att ni varit ute och vandrade i någon nationalpark.



MEN VAD HAR DU HANDLAT??? Lägg genast ut bilder, gud vad spännande! Jag har blivit så inspirerad av dig och är jättesugen på att göra iordning Ellas rum.

2011-08-13 @ 20:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0