Palt njutande vinnare

Filmteamet har följt mej under eftermiddagen. Från husvagen och ut mot After Beachen.  Trevliga karlar!
 
Nicke och Arto spelade på After Beachen. Dricker ett glas vin och ett glas vatten för att ladda upp inför palt tävlingen.
 
Jag var den enda kvinnliga deltagaren bland ett tiotal unga män. Lugnt och stilla gröpte jag ur fläsket och gjorde en smörbrunn. Skar och delade bitarna snyggt och prydligt. Njöt av varje tugga, lade ner besticken och drack en klunk kall mjölk. Ja, jag hann bara äta en halv palt på tre minuter. Men gott var det.
 
Mätt och belåten vandrade jag hemmåt. När jag landat fick jag den berömda "palt schvimen". Vilade en stund och sen var det över. Vem vann? Ja, det beror på vad som menas med att stressa i sig flest paltar. Och det var inte jag det. Men som "palt-njutare" korades jag som vinnare och fick många applåder iallafall! Hurra för mig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0