Elsa & Elsa


Min farmor Elsa, 90 år och min svärmor Elsa 83 år.


En sådan här sval söndag kan lämpligen göras till en besökar dag. Det innebär att man tar sig tid att hälsa på nära och kära. Idag valde jag att bjuda in mig själv på kaffe hos min farmor i Älvsbyn.
Efter en stunds samtal insåg vi att det var länge sen hon varit till mig i Nybyn. Utan övertalning åkte vi hem till mej. 
Svärmor kom också över. Det blev på tår och tre tår.
Det är roligt att sitta och lyssna till äldre kvinnors betraktelser av det gångna livet.
De har ju varit med under nittonhundra talets utveckling, på gott o ont...
Men de allra mesta har ju blivit bättre, det är bara det, att alla vi idag, tar allt för givet...

Mamma och pappa kom också hit en stund. De hade varit till Storheden och köpt reservdelar till mygg-dödar manickar. De förfasade sig över kostnaderna. Men det kan det vara värt. 
Ja nu har inskterna också kommit till norrland. Det är då inte jag som bjudit in dem...













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0