Blåsiga SolBritt


Sommaren 2010.


Sitter i batterilådan (husvagnen, där jag inhämtar energi) vid sommarplatsen. Det blir inte några aktuella bilder eftersom att jag inte hittar kabeln som ska kopplas mellan kamera - dator.



Alla norr o västerbottningar vet att det har stormat rejält i helgen. Strömavbrott och träd som blockerat vägar har drabbat många.

Igår morse (innan vindarna orkanen kom) hämtade jag mannen i Nybyn. När vi satte oss i solstolarna här vid havet,  påpekade han att det minsann varit lika bra att vara hemma i lugna Nybyn. Oj, vad det började blåsa!

Några timmar senare fick vi meddelande från hem byn...
Stor-björken framför våra hus kunde inte stå emot trycket från vindarna som drog fram. Den la´sig ner på infarten några centimeter från mannens caddy.
Vidare så hade även Nybyns fotbolls-läktare flugit iväg några hundra meter.
Det är "det enda" jag vet än så länge.


Dessa mini orkaner är ju ingenting egentligen jämfört med andra länders tornados.  

Man inser vilka krafter vindarna har.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0